Člověk a společnost

Zonepi Research s.r.o.

Společnost Zonepi Research s.r.o. se zaměřuje na vzdělávací aktivity s důrazem na STEM obory, konkrétně robotiku a elektrotechniku. Zajišťuje v této oblasti podporu školám, například formou školení pro učitele, workshopů či projektových dní pro žáky nebo materiálů pro výuku. Kromě vzdělávací činnosti spolupracuje se školami na technickém zajištění jejich výuky informatiky, dodává výukové sady robotů, elektrotechnických stavebnic a další technické příslušenství.

Aktuální plány MŠMT v oblasti vzdělávací politiky

Konference Počítač ve škole 2024 bude zahájena online vstupem pana náměstka Jiřího Nantla. Krátce budou představeny aktuální plány MŠMT pro rok 2024 v oblasti vzdělávací politiky, které se týkají např. změn v oblasti systému podpory vedení škol. Pozornost bude věnována i velké revizi Rámcových vzdělávacích programů a dalším tématům.

(Prezentuje Mgr. Jiří Nantl, LL.M., náměstek člena vlády, MŠMT)

AI JAKO POMOCNÍK PŘI PŘÍPRAVĚ HODIN

Zastánci využívání AI ve škole často tvrdí, že AI učitelům může ušetřit čas při přípravě hodin. Pojďme se tomuto tvrzení podívat na zoubek. Projdeme si několik scénářů, jak AI může pomoci při přípravě hodiny. Vyzkoušíme si volně dostupné chatboty i specializované aplikace. Vše prakticky. V závěrečné diskuzi si společně vyhodnotíme, co nám experiment ukázal a zda tomuto tvrzení lze věřit. Opravdu dokáže AI pomoci při přípravě hodin? Nebo je stále rychlejší či spolehlivější, když si to vymyslíme sami?  Workshop je vhodný pro učitele, kteří s AI teprve začínají. 

GULAG XR - ROZŠÍŘENÁ+VIRTUÁLNÍ REALITA A AI VE VÝUCE MODERNÍCH DĚJIN

Zveme na workshop o programu GulagXR, který netradiční formou přibližuje žákům a studentům málo známou, leč důležitou kapitolu novodobých českých dějin – sovětské represe. Autoři programu čerpají z vlastního historického a archeologického bádání a jeho výsledky pak s pomocí moderních technologií, jako jsou virtuální či rozšířená realita, komiks a poutavé vyprávění skutečných osudů, přinášejí do tříd. Během workshopu si vyzkoušíte různé formy výuky a projdete si jednotlivé části programu GulagXR z pohledu žáka, včetně virtuální reality, rozšířené reality a umělé inteligence.

Microsoft – Partneři ve vzdělávání

Poslední rok byl rokem velkých změn. A ty ve školství není potřeba asi nijak extra představovat. My vám však ukážeme, kam se nástroje, které každý den používáte, posunuly a kam se budou posouvat dál. Podíváme se na téma umělé inteligence jako kopilota pedagoga, efektivní správy školních zařízení, na využívání her ve výuce nebo na to, jak se můžete dál rozvíjet, jaké zdroje a materiály jsou pro vás připravené. A především, jak to vše propojit dohromady do jednoho plně fungujícího celku.

Learniga Pro s.r.o.

Na našem stánku objevíte, jak Learniga může transformovat vzdělávací proces ve vaší škole. S Learniga Animačním studiem mohou učitelé se žáky snadno vytvářet animované filmy, což otevírá nové cesty kreativity ve výuce. Máme připraveny kurzy pro učitele a správce, které jsou speciálně navrženy pro rozvoj dovedností v oblasti ICT a efektivního využívání digitálních nástrojů ve školním prostředí.

Odkouzlení psaného textu: umělá inteligence mění náš vztah k hlavnímu indikátoru vzdělanosti

Žijeme v civilizaci psaného slova. Dovednost vyjadřovat se písemně patří po tisíce let k nejdůležitějším důkazům kvalifikace a inteligence. Písemné práce a testy jsou pevnou součástí všech vzdělávacích systémů. Nyní však přišla technologie, která dokáže mnoho – a brzy pravděpodobně všechny – kategorie textů vytvářet namísto člověka buď na srovnatelné úrovni, anebo často i lépe. V nadcházejících letech tak zažijeme největší proměnu duševní práce od samotného vynálezu písma. Zní to tak nadneseně, že je naprosto přirozené odmítnout takové sdělení, zavřít před ním oči. Tím ho však nezrušíme.

VEX IQ - pokročilá robotická stavebnice

Robotické hračky (ozoboti, Bee-boti apod.) jsou v dnešní době jednou z cest, jak začít u dětí budovat vztah k technice a robotice už na 1. stupni základní školy. Ale je třeba u nich neustrnout a jít dál. Robotické stavebnice mají oproti robohračkám další přidanou hodnotu – podporují manuální zručnost, kreativitu a týmovou spolupráci, která je v dnešní době jednou ze základních kompetencí důležitých k uplatnění na pracovním trhu. Robotické stavebnice také plně umožňují STEAM (spojení vědy, technologií, inženýrství, umění a matematiky) výuku v praxi.