Počítač ve škole 2022

Hlavní témata

Didaktika školské informatiky

  • Algoritmizace a programování – jak naučit žáky zajímavou formou přemýšlet?
  • Formativní hodnocení – proč používat a jak zavést (nejen) v informatice?
  • Hybridní výuka – to nejlepší z prezenční a online výuky s využitím digitálních technologií?
  • Vize a (re)vize – DigCompEdu, RVP, ŠVP a jak si s tím poradit?

Digitální kompetence v humanitních předmětech

  • Čeština – jak na výuku gramatiky, literatury a rétoriky s ICT?
  • Dějiny – výuka historie s knihou, aplikací nebo headsetem?
  • Hodina na síti – jak bezpečně a efektivně zapojit sociální sítě do výuky?
  • Umění ­– jak na digitální gramotnost v hudební a výtvarné výchově?

Gamifikace ve výuce

  • Simulace – jak povzbudit učení, zlepšit kreativitu a zvýšit motivaci žáků?
  • Robotika – co umí moderní výukové pomůcky a jak je využít?
  • Makers ­– jak může ICT podpořit badatelsky orientovanou výuku?
  • Evaluace – mohou didaktické hry pomoci při ověřování vědomostí a dovedností?

Technologické trendy

  • Umělá inteligence – mění naše životy, změní naši výuku?
  • 3D modelování – jaké nástroje využít a jak začlenit do výuky?
  • Blockchain a kryptoměny – co to je a jak na ně ve škole?
  • Virtuální realita – realita v průmyslu, blízká budoucnost ve vzdělávání?

Program

  • Program konference Počítač ve škole 2022 (PDF)

Záznamy vystoupení

Sborníky

  • Sborník anotací (PDF)

FOTOGALERIE