Počítač ve škole 2018

Hlavní témata

Didaktika školské informatiky

  • Inovace RVP – jaké změny čekají (nejen) vzdělávací oblast ICT?
  • Algoritmizace a programování – jak naučit žáky zajímavou formou přemýšlet?
  • Kancelářské aplikace – základní dovednost každého žáka?
  • Multimédia – jak přistupovat k výuce grafiky, audia a videa?

Výuka přírodovědných předmětů s podporou ICT

  • Koncepce – jak nejlépe využít ICT pro podporu výuky přírodních věd?
  • STREAM – jakou roli v přírodních vědách hraje umění a jazyky?
  • Zvídavost – jak na experimenty v biologii, chemii, fyzice a zeměpisu?
  • Tvořivost – jaké jsou možnosti využití 3D tiskáren v přírodních vědách?

Sociální sítě a bezpečnost v kyberprostoru

  • Škola na síti – co přináší škole prezentace na Facebooku, Youtube či Instagramu?
  • Hodina na síti – jak zapojit sociální sítě do výuky?
  • Bezpečnost – jak žít na sociálních sítích a přežít?
  • GDPR – jak si poradit s ochranou osobních údajů ve školním prostředí?

Mobilní zařízení ve škole

  • Mobil ve školní lavici – tabu nebo učební pomůcka?
  • Zdroje – které mobilní aplikace, on-line učebnice a e-kurzy pro ZŠ a SŠ?
  • Cloudy – jaké jsou výhody a rizika webových aplikací a úložišť?
  • Technologie – jak na rychlou a bezpečnou školní wi-fi?

Program

  • Program konference Počítač ve škole 2018 (PDF)

Záznamy vystoupení

Sborníky

Fotogalerie

Seznam všech konferenčních příspěvků

  1. 3D objekty a rozšířená realita; Miroslav Dvořák
  2. 3D tisk jako pomocník učitele, nejen v přírodních vědách...; Miroslav Jílek,Tomáš Feltl
  3. 4K: Klíčové kompetence pro 21. století; Jiří Jeništa
  4. Aktuality kolem realizace Strategie digitálního vzdělávání ČR;Ondřej Neumajer,Daniela Růžičková,Petr Naske
  5. Aktuální trendy ve virtuální realitě; Jakub Stejskal
  6. Apple Classroom - kontrola nad iPady ve třídě; Natálie Nevřelová
  7. AppSmashing - Top aplikace ve výuce a jejich propojení; Jana Grzychová
  8. Bádáme - Přírodní vědy s iPadem; Natálie Nevřelová, Jana Grzychová, Karel Moric
  9. BBC micro:bit - STEM: robotická ruka, autíčko, vzducholoď; Jiří Formánek, Pavel Čáp
  10. BBC micro:bit. Co? Proč? Kde a jak?; Jiří Formánek, Barbora Havířová, Tomáš Zedníček
  11. Bezpečná škola; Petr Nepustil
  12. Časové osy v systému Timixi - jak na to?; Jan Brich
  13. Chytrý 3D tisk ve školách: představujeme YSoft be3D eDee; Jan Lokoč
  14. Devět let let s Robosoutěží; Martin Hlinovský
  15. Didaktika výuky digitální fotografie nejen v hodinách informatiky; Jaromír Krejčí
  16. Digitální gramotnost v praxi (nejen) přírodovědných předmětů; Daniela Růžičková, Eva Fanfulová
  17. Digitální technologie a rodiče; Petr Naske
  18. E-bezpečí - prevence, edukace, intervence; Jana Kasáčková
  19. e-Mole.cz – další rok s časopisem od učitelů pro učitele; Tomáš Feltl
  20. Ekonomika v kostce; Jitka Zelená
  21. Elixír do škol a podpora digitálních technologií; Petra Prošková
  22. Epson - lídr v projektorech a revoluce v inkoustovém tisku pokračuje!; Jiří Sedláček
  23. Formuláře a automatické vyhodnocení testů v Microsoft Forms; Miroslav Dvořák
  24. Foxee - robot s duší průmyslového programovatelného automatu; Jaromír Klaban, Jiří Černý
  25. Fyzika s čidly Vernier; Martin Nevřela
  26. GDPR bez starostí se Školou OnLine; Ondřej Košek, Ondřej Helar
  27. GDPR na školách aneb jak implementovat požadavky nařízení do praxe; Petr Nepustil
  28. Green Screen - jak na to a inspirace k zařazení do výuky; Jana Grzychová
  29. Hravé programování s Ozoboty; Hana Šandová, Eva Fanfulová
  30. Informační systémy a příprava Zprávy o realizaci "šablon"; Blanka Kozáková
  31. Inovace ICT kurikula, rok dva; Daniela Růžičková
  32. IVLP #Hidden No More: Empowering International Women Leaders in STEM; Štěpánka Baierlová
  33. Jak (ne)pracovat s Wikipedií; Lukáš Jakubík
  34. Jak budou vypadat a kde se vezmou učebnice informatiky podle nových RVP; Jiří Vaníček
  35. Jak na Kahoot a Quizziz?; Monika Kuchnová
  36. Jak na úspěšné zavedení 3D tisku do výuky; Jan Lokoč
  37. Jak podpořit individuální rozvoj dětí i jejich komplexní hodnocení; Jan Sedlák
  38. Jak procvičovat, aby učivo za pár dní nevyprchalo?; Petr Jarušek
  39. Jak vytvořit moderní, přehledný a navštěvovaný školní web; Petra Procházková
  40. Jak začít s BBC Micro:bit?; Barbora Havířová
  41. Jednoduché fyzikální experimenty s mobilním telefonem; Radim Kusak
  42. Kahoot a Quizziz - hravá soutěž ve všech předmětech; Monika Kuchnová
  43. Každé dítě by mělo mít svého robota; Hana Šandová, Oldřich Horáček
  44. KERNUN Internet Security – Ve škole na internet bezpečně; Jan Mondek
  45. Kódování s eTwinningem; Martina Kupilíková
  46. Konšpiračné teórie – otvárame deťom oči na hodinách informatiky; Eva Uličná
  47. LEGO® Education k podpoře výuky s využitím ICT; Monika Vrbová
  48. Metody práce s informacemi v online prostředí; Kateřina Parvonič
  49. Microsoft Intune – správa IT pro všechny platformy; Miroslav Kotlas
  50. Microsoft Partneři ve vzdělávání; Miroslav Dvořák
  51. Minecraft pro školy; Miroslav Dvořák
  52. Multiplatformní open source školní měřicí systém postavený na Arduinu - bádání v přírodních vědách levně; Tomáš Feltl, Miroslav Jílek
  53. Nasaďte si Office 365 ještě dnes; Miroslav Kotlas, Miroslav Dvořák
  54. Nástroje pro inventarizaci, správu a monitorování komponent v rámci IT infrastruktury školy; Tomáš Prudký, Anežka Balcarová
  55. neBezpečné chování na sociálních sítích; Jan Kolouch
  56. O2 Czech Republic a jeho aktivity v oblasti vzdělávání; Marie Mališková
  57. O2 Managed WiFi; David Praus
  58. Od kancelářských aplikací k algoritmizaci a programování; Lenka Suchánková
  59. Od Matematiky s radostí k on-line procvičování; Petra Vondráková,Petr Beremlijski
  60. OneNote a Teams – nejlepší přátelé učitele; Miroslav Dvořák
  61. Open Roberta Lab; Jan Preclík
  62. OpenBroadcaster – nejen on-line vysílání z výuky; Tomáš Feltl
  63. Ozobot Bit a Evo s tabletem; Miluše Sedláčková
  64. Ozoboti jako jedna z cest k informatickému myšlení; Štěpánka Baierlová
  65. Počítače/tablety v matematice?; Iva Skybova
  66. Podpora učitelů při rozvoji informatického myšlení žáků - ohlédnutí po roce; Blanka Kozáková, Jiří Sumbal
  67. Pojďte si zalétat s dronem; Miloš Okurka, Miloš Bukáček
  68. Postav si vzdálený experiment s Arduinem; František Lustig
  69. Práce s textem aneb NNNNM; Pavel Roubal
  70. Principy lékařských terapeutických přístrojů pro intezivní medicínu; Bronislav BALEK
  71. Principy měření průtoku tekutin; Bronislav BALEK
  72. Produkt ekoTAB aneb na co máte nárok; Libor Kožoušek
  73. Propojené světy aneb střípky z DigiKoalice; Petr Naske
  74. Quirkboti - brčkoboti; Miluše Sedláčková, Ludmila Brestičová
  75. Robotická stavebnice VEX; Štěpánka Baierlová
  76. Robotické hračky ve výuce; Petra Vaňková, Lenka Pítrová
  77. Rozvoj ICT a přírodních věd s využitím EU Projektů; Tomáš Bartoníček
  78. Rychlé SMART aktivity pro zapojení žáků; Karolína Napravilová
  79. S Ozoboty k informatickému myšlení prakticky; Eva Fanfulová, Hana Šandová
  80. STE(A)M výuka na platformě MakeBlock prakticky; Hana Šandová, Oldřich Horáček
  81. Tvorba vlastních interaktivních tematických map ve výuce; Václav Černík
  82. Usnadněte žákům budoucnost - psaním všemi deseti (Psaní Hravě); Lukáš Zídka
  83. Vlastní (nejen) slepé mapy rychle, jednoduše a přesně podle vašich představ; Miloš Bukáček
  84. Vytvořte si první mobilní aplikaci aneb STREAM v praxi; Miloš Bukáček
  85. Výučba informatiky na slovenských základných školách s využitím eUčebníc; Eva Uličná, Martina Chalachánová
  86. Výuka algoritmizace na 1. stupni ZŠ; Miroslav Suchý
  87. Základy rastrové grafiky; Pavel Roubal