Počítač ve škole 2016

Hlavní témata

Výuka matematiky s podporou ICT

  • Koncepce – jak nejlépe využít ICT pro podporu výuky matematiky?
  • Zdroje – které aplikace a on-line zdroje jsou nejvhodnější pro ZŠ a SŠ?
  • Algoritmizace – patří výuka algoritmického myšlení do hodin matematiky?
  • Finanční gramotnost – kde hledat nástroje pro analýzu bankovních produktů?

Škola na síti

  • Komunity – doma, ve škole i za školou a přece spolu?
  • Aplikace – mohou webové a mobilní aplikace nahradit desktopy?
  • Vybavení – mobil, tablet, notebook nebo desktop pro práci on-line?
  • Bezpečnost – jak žít na sociálních sítích a přežít?

Makers – kutilové ve školních lavicích

  • Zvídavost – jak může ICT podpořit badatelsky orientovanou výuku?
  • Tvořivost – jaké jsou možnosti využití 3D tiskáren ve školním prostředí?
  • Inovativnost – pomůže kutilské hnutí zatraktivnit výuku?
  • Dostupnost – které platformy umožňují experimentovat za rozumnou cenu?

Sportovní aktivity s podporou ICT

  • Osobní trenér v kapse – které mobilní aplikace nabádají k aktivnímu sportování?
  • Analýzy – jak mohou videoanalýzy pomoci v hodinách tělesné výchovy?
  • Wearables – co umí elektronické náramky nebo chytré hodinky?
  • Inspirace – kde sdílet svůj výkon a kde se inspirovat výkony ostatních?

Program

  • Program konference Počítač ve škole 2016 (PDF)

Záznamy vystoupení

Sborníky

Fotogalerie

Seznam všech konferenčních příspěvků

  1. (nejen) Pacman ve Scratchi; Štěpánka Baierlová, Jan Preclík
  2. 3D modelování pro účely 3D tisku – prakticky v příkladech; Tomáš Feltl
  3. 3D tištěné výukové pomůcky – má to cenu?; Tomáš Feltl
  4. Akademie programování - příležitost jak zviditelnit školu; Jiří Formánek
  5. Animuj svůj svět (prezentuje Michal Špitálník, Epson); Roman Vejražka
  6. Apple Watch a jejich přínos pro učitele; Veronika Neničková
  7. Arduino jako školní měřicí systém – ano či ne?; Miroslav Jílek, Tomáš Feltl
  8. Běháme, chodíme, jezdíme - a zaznamenáváme, analyzujeme, sdílíme; Jiří Sumbal
  9. ClassFlow - nové možnosti online výuky a tvorby studijních materiálů v prostředí cloudu; Ondřej Bradáč
  10. Desatero SKAV a technologie; Bořivoj Brdička, Martin Lána, Miloslav Khas
  11. Devět let zkušeností s www.realisticky.cz; Martin Krynický
  12. Digitální kompetence žáků a učitelů; Martina Kupilíková, Zdeněk Heteš
  13. Digitální portfólio; Jana Grzychová
  14. Digitální stopa (prezentuje Andrea Kropáčová, CESNET); správce obsahu
  15. Digitální technologie a možnosti jejich využití ve školní Tělesné výchově (prezentuje Pavel Palička); správce obsahu
  16. Dostupný software ve výuce matematiky; Roman Podlena
  17. e-Mole.cz – časopis od učitelů pro učitele; Tomáš Feltl
  18. Edufórum Jednoty školských informatiků; Petr Naske
  19. Epson nabízí nové Smart řešení pro školství; Roman Vejražka
  20. eTwinning - smysluplné využití technologií ve škole; Zdeněk Heteš, Martina Kupilíková
  21. Experiment a zkušenost: žákovská badatelská sada PASCO Sensorium (středa dopoledne); Miroslav Staněk
  22. Experiment a zkušenost: žákovská badatelská sada PASCO Sensorium (středa odpoledne); Miroslav Staněk
  23. Finanční matematika z www.realisticky.cz na počítačích v praxi; Martin Krynický
  24. Fotky Google - aplikace a správa fotek na úložišti Google; Martin Nevřela
  25. Fraus, Flexibooks, Fred – 3 praktické tipy do výuky pro moderního učitele; Miloš Petráš
  26. FRED – Jak snadno zapojit multimédia do výuky; Miloš Petráš
  27. Fyzika zábavně; Martin Nevřela
  28. GEG - 5 důvodů pro přechod na GAFE; Karel Moric
  29. GeoGebra – dobrý sluha, zlý pán (prezentuje Josef Vaněk); správce obsahu
  30. GeoGebra – dobrý sluha, zlý pán (prezentuje Josef Vaněk); správce obsahu
  31. Geografie pro praktický život i jiné školní předměty; Marie Novotná
  32. Google Apps na 1. stupni ZŠ; Jana Grzychová
  33. Google weby - weby třídy snadno a rychle; Karel Moric
  34. Hologramy; Martin Nevřela
  35. Interaktivně v cloudu (SMART amp) a jeho využití v matematice ; Karolína Napravilová
  36. Interaktivní testy nejen pro matematiku; Ludmila Ciglerová
  37. Interaktivní učebnice matematiky aneb ICT jako nosič vzdělávacího obsahu; Miloš Petráš
  38. Intune (prezentuje Karel Klatovský); Microsoft
  39. Jak přimět žáky, aby ve škole pracovali, aneb kooperativní výuka snadno a rychle.; Irena Fričová
  40. Jednoty, aliance, koalice, unie v digitálním vzdělávání rok 2016; Petr Naske
  41. Kodu (prezentuje Jaroslav Šindler); Microsoft
  42. Kraje pro bezpečný internet (prezentuje Lucie Časarová, Kompetenční centrum Kraje Vysočina); správce obsahu
  43. LEGO Education k podpoře výuky s využitím ICT; Monika Vrbová
  44. m-BITBEAM – nejen robotická 3D tištěná konstrukční stavebnice; Tomáš Feltl, Miroslav Jílek
  45. Microsoft Partneři ve vzdělávání (Karel Klatovský, Jaroslav Šindler); Microsoft
  46. Moderní IT infrastruktura na školách pro využívání mobilních zařízení (prezentuje Petr Nepustil a Jan Mondek); Lenka Kopčová, Jan Mondek
  47. Molestock – projekt školní RepRap 3D delta tiskárny po roce; Tomáš Feltl
  48. Nasazení Office 365 (prezentuje Jaroslav Šindler); Microsoft
  49. Nasazení Windows 10 (prezentuje Karel Klatovský); Microsoft
  50. Nástroje Google ve výuce zeměpisu a ZSV; Radovan Jansa
  51. Naučte se využívat informační technologie pomocí moderních vzdělávacích nástrojů (prezentuje Petr Nepustil a Ivana Jančová); Lenka Kopčová
  52. Nearpod - Nástroj pro tvorbu interaktivních prezentací pro aktivizaci žáků v hodinách; Tereza Potůčková, Veronika Neničková
  53. neBezpečné chování na Facebooku (prezentuje Jan Kolouch, CESNET, Policejní akademie ČR v Praze); správce obsahu
  54. Nová řešení do třídy pro rok 2016; Ondřej Bradáč
  55. Nové funkce Epson pro výuku; Roman Vejražka
  56. Novinky v biofyzikálních experimentech s ISESem i bez; Bronislav BALEK
  57. Novinky ve Windows 10 a Office 2016 (prezentuje Karel Klatovský); Microsoft
  58. Od dětského programování k vyšším jazykům na ZŠ; Petr Naske
  59. Od focení po perfektní fotoalbum za pouhých 30 minut; Jiří Sumbal
  60. Od výpočetní techniky k biologii aneb matematika propašovaná napříč rozvrhem; Pavel Vlach
  61. OneNote (prezentuje Karel Klatovský); Microsoft
  62. Online aplikace pro rozvoj ICT kompetencí učitele; Radek Maca
  63. Online inspirace pro občanské vzdělávání na ZŠ i SŠ; Vanda Vaníčková
  64. Online testování na MAXIMUM (prezentuje Michal Špitálník, Epson); Roman Vejražka
  65. Ozobot; Hana Šandová
  66. Pojďte si zalétat s dronem; Miloš Okurka, Miloš Bukáček
  67. POSPOLU - výstupy a závěry ke spolupráci středních škol a zaměstnavatelů; Petr Naske
  68. PowerBI (prezentuje Karel Rejthar); Microsoft
  69. Praktické využití interaktivní tabule SMART v hodinách matematiky a její mezipředmětové vztahy s fyzikou (prezentuje Hana Hyksová); Karolína Napravilová
  70. Praktické využití interaktivní tabule SMART v hodinách matematiky na I. stupni ZŠ; Karolína Napravilová
  71. Praktické využití interaktivní tabule SMART v hodinách matematiky na II. stupni ZŠ (prezentuje Hana Hyksová); Karolína Napravilová
  72. Přírodovědná bádání? Ano, ale…; Miroslav Staněk
  73. Programujeme Robovčelky; Jana Grzychová
  74. Řízení počítačové sítě pro mobilní zařízení s automatickým reportingem a monitoringem (prezentuje Petr Nepustil a Tomáš Prudký); Lenka Kopčová
  75. Scratch = skvělý nástroj pro výuku algoritmizace a programování; Štěpánka Baierlová, Jan Preclík
  76. Seznamte se s tabletem Apple iPad; Karel Moric
  77. SMART Notebook 15 a žákovská zařízení v hodinách matematiky (prezentuje Hana Ulíková); Karolína Napravilová
  78. SMART Notebook a kouzla v hodinách matematiky (prezentuje Hana Ulíková); Karolína Napravilová
  79. Socrative - UČITEL; Martin Nevřela
  80. Socrative nejen na testování v rukou žáků; Jana Grzychová
  81. Soutěž o nejlepší školní internetovou prezentaci sCOOL web; Ondřej Neumajer, Miroslav Hřebecký
  82. Sway (prezentuje Jaroslav Šindler); Microsoft.
  83. Systémy pro adaptabilní procvičování; Jiří Řihák
  84. Tablet Apple iPad jako prezentační nástroj; Karel Moric
  85. Techambition - Učit (se) středoškolskou matematiku objevováním; Jakub Stránský
  86. Technologie 3D tisku včera a dnes; Tomáš Feltl
  87. Technologie a rozvoj klíčových kompetencí ve třídě; Petr Slípek
  88. Toglic na I. stupni ZŠ - jak rozvíjet sociální a komunikační dovednosti pomocí tabletů; Petr Slípek
  89. Toglic na II. stupni ZŠ - jak rozvíjet sociální a komunikační dovednosti pomocí tabletů; Petr Slípek
  90. Tucet způsobů měření otáček ISESem; Bronislav BALEK
  91. Tvorba interaktivních testů snadno a rychle; Martin Klimo
  92. Učebna Google; Petr Caloň
  93. Ve škole na internet bezpečně! ; Jan Mondek
  94. Verso - virtuální vzdělávací prostředí; Tereza Potůčková, Veronika Neničková
  95. Videoanalýza pohybové činnosti v hodinách tělesné výchovy (v tréninkové jednotce); Miloš Okurka
  96. Vyhledávání a citace otevřených výukových zdrojů (zaměřeno na obrázky a fotografie do výuky); Pavlína Hublová
  97. Výuka algoritmizace patří především do informatiky; Jiří Vaníček
  98. Výuka finanční gramotnosti s podporou ICT (prezentuje Kateřina Lichtenberková); správce obsahu
  99. Výuka odpovědné práce s fotografií ve školách; Jaromír Krejčí
  100. Využití otevřených dat ve výuce (nejen) zeměpisu; Miloš Bukáček
  101. Využití počítačových měřicích sad v environmentální výchově na gymnáziu; Jiří Pavelka, Tomáš Hudec
  102. Vzdálené experimenty s Arduinem, s USB a COM měřicími přístroji - Internetové školní experimentální studio "iSES Remote Lab SDK"; František Lustig
  103. Vzdělávací aplikace pro Windows (prezentuje Karel Klatovský); Microsoft
  104. Yammer (prezentuje Jaroslav Šindler); Microsoft
  105. Změní počítače školskou matematiku?; Jiří Vaníček
  106. ZSV=ZKUSIT SMART VÝUKU; Vanda Vaníčková