2. stupeň základní školy/nižší gymnázium

Jak oživit hodinu fyziky na pár kliknutí

Ukážeme vám, jak připravit poutavou hodinu fyziky než stačíte vyjmenovat tvrdé souhlásky. Nebudete se přitom muset učit ovládat žádné složité programy. V okamžiku projdete metodické materiály, nachystáte interaktivní modely, názorná videa a přes jediný odkaz u žáků ověříte znalosti v reálném čase. Stejně tak na pár kliknutí připravíte projektovou hodinu třeba s využitím robotiky a programování.

Jak učit přírodní vědy názorně, interaktivně a zábavně

Poznejte moderní nástroje, díky kterým obohatíte výuku fyziky a chemie. Aplikace hchkr poskytují poutavá multimédia, interaktivní modely a testy, pracovní listy s rozšířenou realitou nebo projektové listy využívající robotiku a programování se systémy ​​​​​​​VEX a OZOBOT. Portál hchkr zároveň nabízí metodické materiály pro výuku a usnadňuje přípravu na ni. Během přednášky si ukážeme praktické ukázky s rozšířenou realitou a robotikou.

Zavedení příběhového obsahu pro rozvoj dovedností pomocí EdTech do českých škol (Introducing story-based skills-development content with EdTech to Czech schools)

Increasing number of schools in Europe procured EdTech such as 3D printers, unfortunately most of the technology is either not used or just used for a tool to learn 3D Printing. The curricula of Maker’s Red Box are used in schools in 25 different countries and develop 19 different skills needed for the labour market of the future. They enable an average teacher, in terms of technology knowledge, to engage in a meaningful way with the children, make the classes more interesting and through story-based Project to guide them as a facilitator in exciting 32 hours of skills development.

Chytrá domácnost s Microbitem: Průzkum světa IoT a senzorů (čtvrtek)

Připojte se k nám na interaktivní workshop, kde se budeme věnovat světu Internetu věcí (IoT) pomocí Micro:bitu a inovativního edukačního kitu "Chytrý domeček". Tento workshop je určen pro začátečníky a mírně pokročilé, kteří mají zájem o pochopení, jak lze jednoduché mikrokontroléry využít pro inteligentní domácí aplikace.

Hlavní body Workshopu

Zonepi Research s.r.o.

Společnost Zonepi Research s.r.o. se zaměřuje na vzdělávací aktivity s důrazem na STEM obory, konkrétně robotiku a elektrotechniku. Zajišťuje v této oblasti podporu školám, například formou školení pro učitele, workshopů či projektových dní pro žáky nebo materiálů pro výuku. Kromě vzdělávací činnosti spolupracuje se školami na technickém zajištění jejich výuky informatiky, dodává výukové sady robotů, elektrotechnických stavebnic a další technické příslušenství.

Aktuální plány MŠMT v oblasti vzdělávací politiky

Konference Počítač ve škole 2024 bude zahájena online vstupem pana náměstka Jiřího Nantla. Krátce budou představeny aktuální plány MŠMT pro rok 2024 v oblasti vzdělávací politiky, které se týkají např. změn v oblasti systému podpory vedení škol. Pozornost bude věnována i velké revizi Rámcových vzdělávacích programů a dalším tématům.

(Prezentuje Mgr. Jiří Nantl, LL.M., náměstek člena vlády, MŠMT)

Prevence digitální propasti – Národní plán obnovy 2024 a souvislosti s revizemi RVP

V roce 2024 pokračuje na školách proces digitalizace prostřednictvím Národního plánu obnovy – komponenty 3.1. Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace, a to pouze v rámci účelu prevence digitální propasti, která bude vložena do souvislostí s revizemi RVP a inovacemi ve vzdělávání v kontextu digitalizace. V současné moderní digitální době žáci mnohem více využívají vlastní mobilní digitální zařízení pro své vzdělávací potřeby nejen v domácí přípravě, distanční výuce, ale také v běžné výuce.

Data o středním školství v Kraji Vysočina

Pro efektivní řízení školství je nezbytné pracovat s analytickými údaji. Ta se často sbírají z jednotlivých škol a školských zařízení a je pak na odpovědnosti aktérů ve vzdělávání, jak se získanými údaji naloží. V rámci prezentace budou představeny zveřejněné datasety o středních školách v Kraji Vysočina a příklady, jak se s nimi pracovalo.

(Prezentuje RNDr. Jan Břížďala, člen Rady Kraje Vysočina pro oblast školství, mládeže a sportu, informatiky a komunikačních technologií)

Vytvořte si vlastní mobilní aplikaci s prvky AI

Umělá inteligence (AI) je součástí výpočetní techniky od 50. let 20. století. Ale teprve od roku 2000 byly systémy umělé inteligence schopny provádět užitečné úkoly, jako je klasifikace obrázků nebo porozumění mluvené řeči. A teprve nedávno strojové učení pokročilo do takové míry, že na chytrých telefonech a tabletech dostupných studentům lze provádět výpočty umělé inteligence. Díky MIT App Inventoru mohou i začínající studenti vytvářet jednoduché aplikace umělé inteligence. Jednu takovou si na workshopu vytvoříme.