Člověk a příroda

Jak oživit hodinu fyziky na pár kliknutí

Ukážeme vám, jak připravit poutavou hodinu fyziky než stačíte vyjmenovat tvrdé souhlásky. Nebudete se přitom muset učit ovládat žádné složité programy. V okamžiku projdete metodické materiály, nachystáte interaktivní modely, názorná videa a přes jediný odkaz u žáků ověříte znalosti v reálném čase. Stejně tak na pár kliknutí připravíte projektovou hodinu třeba s využitím robotiky a programování.

Jak učit přírodní vědy názorně, interaktivně a zábavně

Poznejte moderní nástroje, díky kterým obohatíte výuku fyziky a chemie. Aplikace hchkr poskytují poutavá multimédia, interaktivní modely a testy, pracovní listy s rozšířenou realitou nebo projektové listy využívající robotiku a programování se systémy ​​​​​​​VEX a OZOBOT. Portál hchkr zároveň nabízí metodické materiály pro výuku a usnadňuje přípravu na ni. Během přednášky si ukážeme praktické ukázky s rozšířenou realitou a robotikou.

Zavedení příběhového obsahu pro rozvoj dovedností pomocí EdTech do českých škol (Introducing story-based skills-development content with EdTech to Czech schools)

Increasing number of schools in Europe procured EdTech such as 3D printers, unfortunately most of the technology is either not used or just used for a tool to learn 3D Printing. The curricula of Maker’s Red Box are used in schools in 25 different countries and develop 19 different skills needed for the labour market of the future. They enable an average teacher, in terms of technology knowledge, to engage in a meaningful way with the children, make the classes more interesting and through story-based Project to guide them as a facilitator in exciting 32 hours of skills development.

Zonepi Research s.r.o.

Společnost Zonepi Research s.r.o. se zaměřuje na vzdělávací aktivity s důrazem na STEM obory, konkrétně robotiku a elektrotechniku. Zajišťuje v této oblasti podporu školám, například formou školení pro učitele, workshopů či projektových dní pro žáky nebo materiálů pro výuku. Kromě vzdělávací činnosti spolupracuje se školami na technickém zajištění jejich výuky informatiky, dodává výukové sady robotů, elektrotechnických stavebnic a další technické příslušenství.

Aktuální plány MŠMT v oblasti vzdělávací politiky

Konference Počítač ve škole 2024 bude zahájena online vstupem pana náměstka Jiřího Nantla. Krátce budou představeny aktuální plány MŠMT pro rok 2024 v oblasti vzdělávací politiky, které se týkají např. změn v oblasti systému podpory vedení škol. Pozornost bude věnována i velké revizi Rámcových vzdělávacích programů a dalším tématům.

(Prezentuje Mgr. Jiří Nantl, LL.M., náměstek člena vlády, MŠMT)

Objevte kouzlo přírodních věd názorně, interaktivně, zábavně

Zveme vás k návštěvě stánku společnosti hchkr, kde předvedeme naše unikátní vzdělávací aplikace navržené speciálně pro základní školy. Naše řešení, využívající nejnovější technologické inovace, umožňují školám zefektivnit výuku a adaptovat moderní učební metody.

AI JAKO POMOCNÍK PŘI PŘÍPRAVĚ HODIN

Zastánci využívání AI ve škole často tvrdí, že AI učitelům může ušetřit čas při přípravě hodin. Pojďme se tomuto tvrzení podívat na zoubek. Projdeme si několik scénářů, jak AI může pomoci při přípravě hodiny. Vyzkoušíme si volně dostupné chatboty i specializované aplikace. Vše prakticky. V závěrečné diskuzi si společně vyhodnotíme, co nám experiment ukázal a zda tomuto tvrzení lze věřit. Opravdu dokáže AI pomoci při přípravě hodin? Nebo je stále rychlejší či spolehlivější, když si to vymyslíme sami?  Workshop je vhodný pro učitele, kteří s AI teprve začínají. 

Microsoft – Partneři ve vzdělávání

Poslední rok byl rokem velkých změn. A ty ve školství není potřeba asi nijak extra představovat. My vám však ukážeme, kam se nástroje, které každý den používáte, posunuly a kam se budou posouvat dál. Podíváme se na téma umělé inteligence jako kopilota pedagoga, efektivní správy školních zařízení, na využívání her ve výuce nebo na to, jak se můžete dál rozvíjet, jaké zdroje a materiály jsou pro vás připravené. A především, jak to vše propojit dohromady do jednoho plně fungujícího celku.