střední škola

Zavedení příběhového obsahu pro rozvoj dovedností pomocí EdTech do českých škol (Introducing story-based skills-development content with EdTech to Czech schools)

Increasing number of schools in Europe procured EdTech such as 3D printers, unfortunately most of the technology is either not used or just used for a tool to learn 3D Printing. The curricula of Maker’s Red Box are used in schools in 25 different countries and develop 19 different skills needed for the labour market of the future. They enable an average teacher, in terms of technology knowledge, to engage in a meaningful way with the children, make the classes more interesting and through story-based Project to guide them as a facilitator in exciting 32 hours of skills development.

Chytrá domácnost s Microbitem: Průzkum světa IoT a senzorů (čtvrtek)

Připojte se k nám na interaktivní workshop, kde se budeme věnovat světu Internetu věcí (IoT) pomocí Micro:bitu a inovativního edukačního kitu "Chytrý domeček". Tento workshop je určen pro začátečníky a mírně pokročilé, kteří mají zájem o pochopení, jak lze jednoduché mikrokontroléry využít pro inteligentní domácí aplikace.

Hlavní body Workshopu

Zonepi Research s.r.o.

Společnost Zonepi Research s.r.o. se zaměřuje na vzdělávací aktivity s důrazem na STEM obory, konkrétně robotiku a elektrotechniku. Zajišťuje v této oblasti podporu školám, například formou školení pro učitele, workshopů či projektových dní pro žáky nebo materiálů pro výuku. Kromě vzdělávací činnosti spolupracuje se školami na technickém zajištění jejich výuky informatiky, dodává výukové sady robotů, elektrotechnických stavebnic a další technické příslušenství.

Aktuální plány MŠMT v oblasti vzdělávací politiky

Konference Počítač ve škole 2024 bude zahájena online vstupem pana náměstka Jiřího Nantla. Krátce budou představeny aktuální plány MŠMT pro rok 2024 v oblasti vzdělávací politiky, které se týkají např. změn v oblasti systému podpory vedení škol. Pozornost bude věnována i velké revizi Rámcových vzdělávacích programů a dalším tématům.

(Prezentuje Mgr. Jiří Nantl, LL.M., náměstek člena vlády, MŠMT)

Prevence digitální propasti – Národní plán obnovy 2024 a souvislosti s revizemi RVP

V roce 2024 pokračuje na školách proces digitalizace prostřednictvím Národního plánu obnovy – komponenty 3.1. Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace, a to pouze v rámci účelu prevence digitální propasti, která bude vložena do souvislostí s revizemi RVP a inovacemi ve vzdělávání v kontextu digitalizace. V současné moderní digitální době žáci mnohem více využívají vlastní mobilní digitální zařízení pro své vzdělávací potřeby nejen v domácí přípravě, distanční výuce, ale také v běžné výuce.

Data o středním školství v Kraji Vysočina

Pro efektivní řízení školství je nezbytné pracovat s analytickými údaji. Ta se často sbírají z jednotlivých škol a školských zařízení a je pak na odpovědnosti aktérů ve vzdělávání, jak se získanými údaji naloží. V rámci prezentace budou představeny zveřejněné datasety o středních školách v Kraji Vysočina a příklady, jak se s nimi pracovalo.

(Prezentuje RNDr. Jan Břížďala, člen Rady Kraje Vysočina pro oblast školství, mládeže a sportu, informatiky a komunikačních technologií)

Zahradničení s microbitem a vlastní mobilní aplikací

Pomocí internetu věcí (IoT) mohou studenti shromažďovat a analyzovat data z reálného světa k řešení různých problémů. V dnešní době lze téměř každé elektronické zařízení nějakým způsobem připojit k internetu. Z tohoto důvodu je důležité pochopit, jak se data mohou přesouvat dovnitř a ven z těchto zařízení. Ve školním prostředí může být takovým zařízením microbit obsahující celou řadu čidel. A jak lépe pochopit princip internetu věcí než pomocí vlastní mobilní aplikace, kterou si studenti sami naprogramují?

Vytvořte si vlastní mobilní aplikaci s prvky AI

Umělá inteligence (AI) je součástí výpočetní techniky od 50. let 20. století. Ale teprve od roku 2000 byly systémy umělé inteligence schopny provádět užitečné úkoly, jako je klasifikace obrázků nebo porozumění mluvené řeči. A teprve nedávno strojové učení pokročilo do takové míry, že na chytrých telefonech a tabletech dostupných studentům lze provádět výpočty umělé inteligence. Díky MIT App Inventoru mohou i začínající studenti vytvářet jednoduché aplikace umělé inteligence. Jednu takovou si na workshopu vytvoříme.

Novinky ze světa Googlu a chromebooků (středa odpoledne)

Workshop, na kterém si ukážeme vše, co Google ve světě vzdělávání představil za poslední rok. Zaměříme se především na vylepšenou verzi Google Workspace pro vzdělávání PLUS. Ukážeme si hlavní přednosti a zásadní novinky, a to jak z pohledu učitele, tak z pohledu vedení. Na workshopu budete mít možnost si přímo vyzkoušet žákovské chromebooky a zeptat se na vše, co vás ve světě Google trápí.