Počítač ve škole 2021

Hlavní témata

Informatika 21

  • Algoritmizace a programování – jak začít, čím pokračovat a kde skončit?
  • Digitální technologie – co by měli žáci vědět o principech digitálních technologií?
  • Informační systémy – jak fungují a proč někdy nefungují?
  • Data a informace – jak naučit žáky vymezit problém, získat data a nalézt řešení?

Digitální gramotnost

  • Kyberbezpečí – jak provést žáky i učitele nástrahami kyberprostoru?
  • Kancelářské aplikace – v jakých předmětech a jaké dovednosti by měli žáci získat?
  • Multimédia – jak přistupovat k výuce grafiky, audia a videa?
  • Digitální portfolio ­– jak budovat a kam ukládat výstupy žáků?

Kutilové a badatelé ve školních lavicích

  • IoT – jak na internet věcí ve školních projektech?
  • Robotika – mohou robotické sady podpořit STEAM výuku?
  • Laboratorní sady ­– proč nestačí jen měřit, ale je vhodné i tvořit?
  • Elektronika – jak využít ve výuce programovatelné desky a mikropočítače?

Svět ve 3D

  • 3D modelování – jaké nástroje využít a kde najít modely do výuky?
  • 3D tiskové materiály – ABS, PLA, PETG, FLEX… a jak se v tom vyznat?
  • 3D tisk – kam směřují technologie 3D tisku a jakou zvolit pro vaši školu?
  • AR a VR – co přináší rozšířená a virtuální realita do výuky?

Program

  • Program konference Počítač ve škole 2021 (PDF)

Záznamy vystoupení

Sborníky

  • Sborník anotací (PDF)

FOTOGALERIE