Jak na nové RVP? Pomůcky (nejen) pro novou informatiku (středa odpoledne)

Typ příspěvku

Abstrakt

Jak naplnit požadavky nových RVP na výuku Informatického myšlení co možná nejjednodušeji a přitom tak, aby to bavilo žáky i učitele, kteří tuto problematiku doteď nemuseli řešit? Představení koncepce a produktového portfolia, které bude součástí připravovaného projektového záměru „Učebna 21 – prostor pro novou informatiku a digitální kompetence“.

Jaký je obecný jazyk nově vznikajícího světa? Musíme „umět slovíčka“ Pythonu, C++, JAVy (nebo byť jen Scratch) pro to, abychom principu řeči strojů porozuměli? V ukázkách představíme tak trochu jiný pohled na informatické myšlení a jeho výuku. Zkusíme si na nich vytvořit představu o moderních pomůckách, které umožňují pracovat s řetězcem logických instrukcí, bez jakékoli předchozí „znalosti programování“.

Funkční ukázky trochu jiného pohledu na informatické myšlení a jeho výuku. Navštívíte-li naši třídu budoucnosti, vytvoříte si představu o moderních pomůckách, které umožňují pracovat žákům širokého věkového rozpětí i vzdělávacích potřeb. Nejmladší žáci v ní naleznou aktivity se stavebnicí Robo Wunderkind, na které se naučí, jak nejjednodušeji ovládat elektronické prvky (říci „robotovi“, co má „dělat“). Starší děti pomocí systému SAM Labs už naučí robota samotného rozhodovat (o tom, co má „dělat“ v různých případech). Žáci druhého stupně se pak mohou se systémem PASCO více soustředit na samotná data, které vedou k robotově rozhodování (naučí se chápat, proč se robot rozhodl dělat právě to, co dělá). Pomůcku iRobot Root lze využít ve všech ročnících. Navzdory svému názvu, robotika je vlastně předmět, který se s ní vyučovat vůbec nemusí.

Všechny nabízené technologie v sobě přirozeně integrují podporu 3D tisku. U nás konkrétně na tiskárně BE3D EDEE od Y-Soft.

Stupeň školy

Vzdělávací oblast

Prezentace
Příloha Velikost
Popis našeho uceleného řešení 960.92 KB