Počítač ve škole 2015

Hlavní témata

Mobilní zařízení ve výuce – koncept 1:1

  • Koncepce – jak nejlépe využít mobilní dotyková zařízení ve výuce?
  • Zdroje – které mobilní aplikace, on-line učebnice a e-kurzy jsou nejvhodnější pro ZŠ a SŠ?
  • Praxe – jak využíváte mobilní aplikace ve výuce?
  • Zkušenosti – co přinesly projekty zaměřené na mobilní dotyková zařízení ve výuce?

Multimédia jako průřezové téma

  • Trendy – jak přistupovat k výuce grafiky, audia a videa?
  • Software – jaké jsou možnosti současných desktopových, webových a mobilních aplikací?
  • Inspirace – kde hledat návody, rady a tipy pro práci s multimédii?
  • Kreativita – jak na digitální vyprávění příběhů?

Výuka jazyků s podporou ICT

  • Studium – mohou e-učebnice nahradit papírovou knihu?
  • Porozumění – jak může pomoci ICT při nedostatku rodilých mluvčích?
  • Procvičování – slovní zásoba i gramatika na PC, tabletu či mobilu?
  • Ověřování – jaké aplikace mohou usnadnit a zefektivnit testování žáků?

Rozvoj kreativity s podporou ICT

  • Zvídavost – jak může ICT podpořit badatelsky orientovanou výuku?
  • Tvořivost – jaké jsou možnosti využití 3D tiskáren ve školním prostředí?
  • Hravost – mohou výukové hry zlepšit výsledky našich žáků?
  • Řešení problémů – jaký je přínos robotických stavebnic k rozvoji logického myšlení žáků?

Program

  • Program konference Počítač ve škole 2015 (PDF)

Záznamy vystoupení

Sborníky

Fotogalerie

Seznam všech konferenčních příspěvků

  1. 21 kroků k výuce 21. století; Microsoft
  2. Aby učitel nemusel kvůli tabletům polykat tablety; Microsoft
  3. Algoritmizace = „Schopnost řešit problémy?“; Zdeněk Botek
  4. Arduino – programování, robotika a měřicí systémy trochu jinak; Tomáš Feltl
  5. Augmentovaná a virtuální realita ve vzdělávání - Orbis Pictus; Josef Večerník
  6. Autoevaluace v práci učitele; Jiří Štěpán, Blanka Kozáková
  7. Cestou necestou džunglí mobilních geoaplikací; Miloš Bukáček
  8. Cestovatelská fotografie (prezentuje Helena Macenauerová, FotoInstitut.cz); správce obsahu
  9. Dejte nový rozměr Vaší prezentaci; Microsoft
  10. Digitální materiály Oxford University Press (prezentuje Mgr. Emil Waldhauser, Gymnázium Zikmunda Wintra, Rakovník); Karolína Napravilová
  11. Digitální vyprávění; Lenka Říhová, Iva Jelínková
  12. Dosli – představení novinek; Petr Slípek
  13. EduFórum - pro inovace ve vzdělávání. Tentokrát o informatickém myšlení.; Petr Naske
  14. einstein™Tablet a einstein™LabMate™ - Revoluce v přírodovědném vzdělávání; Michal Culek
  15. EPSON interaktivní výuka s využitím tabletů; Roman Vejražka
  16. EPSON školní projektory - speciální nabídka; Roman Vejražka
  17. Fenomén Arduino; správce obsahu
  18. Fotografie (prezentuje Kamil Varga); správce obsahu
  19. Google Classroom; Karel Moric
  20. Hrajeme si se slovy; Jana Grzychová
  21. Hry ve výuce; Veronika Hnojská
  22. I vy máte ve své třídě malé vědce, nevěříte? Platforma einstein™ Vám je pomůže odhalit!; Petr Ovsenák, Michal Culek
  23. ICT administrátor není robot; Microsoft
  24. Implentace Google Apps na vesnické škole; Karel Moric
  25. Infinite monkeys - jednoduchá tvorba aplikací pro PC a mobilní zařízení bez znalosti programování a jejich použití v běžném životě školy; Jaroslav Zavadil
  26. Inkubátor inovatívnych učiteľov a budúcich učiteľov; Beata Brestenska
  27. Inovativní přístup k měření v přírodních vědách; Jiří Janeczko
  28. Interaktivita v praxi - interaktivní projektor s tabulí; Roman Vejražka
  29. Interaktivní výuka s produkty Netop a Gyration; Petr Podařil
  30. iPad jako prezentační nástroj; Karel Moric
  31. Jak (se) učí učitel?; Radek Maca
  32. Jak a pro co motivovat dnešního studenta očima jednoho z nich; Pavla Hudcová
  33. Jak propojit výuku s tabletem a interaktivní tabulí?; Eva Dvořáková
  34. Kodu Game Lab: Vytvořte si vlastní počítačovou hru snadno a rychle ; Microsoft
  35. Krajinářská fotografie na cestách. Od Himálaje po Saharu. (prezentuje Helena Macenauerová, FotoInstitut.cz); správce obsahu
  36. Krátké výukové video snadno a jednoduše; Blanka Kozáková
  37. Kreativní i praktická digitální fotografie ve škole; Jaromír Krejčí
  38. LEGO MINDSTORMS JINAK! (pro děti od 8 do 12 let); Tomáš Feltl
  39. Měřící systém Vernier v chemii - měření pH; Martin Beneš
  40. Metodik ICT a jeho tým; Radek Maca
  41. Microsoft OneNote aneb na poznámky chytře!; Microsoft
  42. Microsoft Partneři ve vzdělávání; Microsoft
  43. Microsoft Project Siena – cesta k vlastní moderní aplikaci; Miroslav Sláma
  44. Mobilní dotyková zařízení jako iniciátor změn ve vzdělávání; Ondřej Neumajer
  45. Mobilní lékařské přístroje ve škole; Bronislav BALEK
  46. Moderní IT infrastruktura na školách; Lenka Kopčová
  47. My jsme Ludgeřovice!!! www.zakousnito.cz ; Karel Moric
  48. Na licence jednoduše!; Microsoft
  49. Nebojte se sociální sítě - udělejte si vlastní; Microsoft
  50. Nechte se inspirovat Arduinem!; správce obsahu
  51. Nechte to žáky říct jinak aneb Socrative nejen v anglickém jazyce; Josef Dvořák
  52. Netradiční filosoficko-teologická přednáška na téma proč (ne)používat ICT ve výuce; Miroslav Staněk
  53. Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání; Jitka Baťková
  54. Ovládněte školu z mobilu...; Ondřej Helar
  55. Pokročilé možnosti pro řízení a správu počítačové učebny; Lenka Kopčová
  56. Pokročilé ovládání fotoaparátu (prezentuje Jakub Súkeník, FotoInstitut.cz); správce obsahu
  57. Pořizovat 3D tiskárnu do školy?; Tomáš Feltl
  58. Posilte svoji fyzikální laboratoř - různé experimenty s PASCO (45 min); Miroslav Staněk
  59. POSPOLU - inspirace pro spolupráci škol a firem (nejen) v informatických oborech SŠ; Petr Naske
  60. Práce s novou učebnicí Your Space (Nakladatelství Fraus), včetně internetové podpory a využití WordTrainer FRAUS na vlastních zařízeních; Nikol Meyerová
  61. Praktické zkušenosti z výuky fyziky pomocí tabletů a dataloggerového systému; Miroslav Staněk
  62. Prezi nejen v hodinách Základů společenských věd; Vanda Vaníčková
  63. Programujeme Lego Mindstorms EV3; Jan Rosecký
  64. Programy LEGO® Education k podpoře ICT ve vzdělávání; Monika Vrbová
  65. Projekt SCIENTIX; Martina Kupilíková
  66. Projekt SCIENTIX + Scratch - programování jako prostředek pro rozvoj logického myšlení a kreativity u žáků ZŠ; Martina Kupilíková, Zdeněk Heteš
  67. RESTART – nový začátek pro pedagogy 39 škol; Blanka Kozáková
  68. Řízení přístupu uživatelů k internetu v rámci školní sítě; Lenka Kopčová
  69. Řízení Wi-Fi a přístupů různých mobilních zařízení a uživatelů; Lenka Kopčová
  70. ROBOSOUTĚŽ ANEB VYUŽITÍ STAVEBNICE LEGO MINDSTORMS VE VÝUCE NA ZÁKLADNÍCH A STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH; Martin Hlinovský
  71. Sdílím, sdílíš, sdílíme – aneb využití ICT pro efektivnější výuku; Jiří Sumbal
  72. Sdílím, sdílíš, sdílíme – zefektivnění výuky s pomocí tabletů iPad; Jiří SumbalIva Fajkusová
  73. Sdílíme poznání pomocí XC Collaboration a SMART Response VE; Emil Waldhauser
  74. Škola, ECDL a projekty – lze to propojit?; Lenka Suchánková
  75. Skype in the Classroom; Microsoft
  76. SMART amp – skutečná projektová práce; Emil Waldhauser
  77. SMART Notebook 14 – tvorba živých textů ve výuce jazyků; Emil Waldhauser
  78. SmartClass+ HomeWork; ; Emil Waldhauser
  79. Super appky pro učitele 1.stupně; Jana Grzychová
  80. Tablety DO3DY - dokonale flexibilní zařízení pro školní výuku; Pavel Borovička
  81. Technická stránka online učebnice informatiky pro gymnázia; Daniel Lessner
  82. Testujeme a vytváříme multimedíální projekty.; Martin Nevřela
  83. Tištěná učebnice v digitálním světě; Oldřich Ježek
  84. Tvorba a sdílení fotopříběhů s využitím Zoner Photo Studia 17; Jiří Sumbal
  85. Tvoříme přípravu na vyučovací hodinu s iPadem; Iva FajkusováJiří Sumbal
  86. Týmové aktivity s tablety na I. stupni ZŠ; Petr Slípek
  87. Týmové aktivity s tablety na II. stupni ZŠ; Petr Slípek
  88. Učebnice informatiky jinak; Daniel Lessner
  89. Ucelený informační systém a správa uživatelů aneb Jak využívat školní Office 365 na maximum; Projekt SkolniLogin.cz
  90. Učit se hrou, vzdělávat se z domova? Evropské projekty to umožňují!; Zdeněk Heteš, Martina Kupilíková
  91. Ukázka výukové hodiny fyziky vedené badatelskou formou se systémem PASCO (45 min); Miroslav Staněk
  92. Upovídané appky; Jana Grzychová
  93. Večer Jednoty školských informatiků; Daniel Janata
  94. Vernier; Martin Nevřela
  95. Vernier - nové senzory, nová inspirace a experimenty s tablety i bez tabletů; Pavel Böhm, Jakub Jermář
  96. Virtuální realita ve vzdělávání - World of Comenius; Josef Večerník
  97. Vliv počítačových her na vzdělávání (prezentuje Lukáš Holík, Scio); správce obsahu
  98. Vstupte do světa interaktivních map; Sylva Vorlová
  99. Využití mobilní počítačové učebny ve výuce zeměpisu; Gabriela Petříková
  100. Využití programu ALF ve výuce; Gabriela Boháčová
  101. Vzdálené reálné fyzikální laboratoře na počítačích i na mobilních dotykových zařízeních; František Lustig
  102. Vzdělávání ve virtuální realitě; Josef Večerník
  103. Windows 10; Microsoft
  104. Workshop “JSI a ideální projekty”; Daniel Janata
  105. Začínáme se zrcadlovkou (prezentuje Jakub Súkeník, FotoInstitut.cz); správce obsahu
  106. Zařízení Chrome ve výuce; Petr Caloň
  107. Země z vesmíru, vesmír ze Země – virtuálně i reálně; Miloš Bukáček
  108. Zpětná vazba od studentů - základ efektivní výuky; Eva Dvořáková, Martina Kupilíková
  109. Zpětná vazba ve výuce; Nikol Meyerová