Tvorba her v C# ve školním prostředí

Prezentující/autoři

Typ příspěvku

Abstrakt

V přednášce se zaměříme na to, co jsou vlastně počítačové hry a jaké je jejich místo ve vzdělávacím procesu. Bude probíráno, jaké jsou žánry her a jaké programovací jazyky a frameworky jsou pro jejich tvorbu vhodné. Budou zmíněny nejdůležitější pojmy, týkající se zejména 2D her, a to, jakým způsobem navrhování a tvorba her můžou žáka posunovat v programování, algoritmizaci i ve všeobecném informatickém myšlení. Budou také zmíněny problémy týkající se zvukové a grafické stránky hry (sprity, animace, "assety"). Budou srovnány možnosti vytváření her pro prohlížeče (v JavaScriptu) či pro desktop, načež bude pozornost věnována jazyku C# a tvorbě her pomocí něj, zejména pak za užití frameworku MonoGame. Autor by též rád představil C# jako jazyk, který má smysl se na ZŠ či SŠ učit, a to kupř. jako alternativy k dnes rozšířenějšímu Pythonu. Budou zmíněny i vlastní zkušenosti s tvorbou 2D her a s realizovaným kroužkem na programování v C#. Bude též zmíněno, z jakých zdrojů se snadno seznámit s C# a MonoGame.

Instrukce BYOD
Jedná se jen o přednášku, návštěvníci nepotřebují vlastní zařízení.

Stupeň školy

Vzdělávací oblast

Prezentace
Příloha Velikost
tvorba-her-monogame.pptx 8.41 MB