Tablet v práci učitele

Prezentující/autoři: 
Petr Sudický
Prezentující/autoři: 
Veronika Neničková
Typ vystoupení: 
přednáška

Po stolním počítači, notebooku a "chytrém" telefonu představuje iPad (nebo jakýkoli jiný tablet) jeden z nejnovějších doplňků inventáře technologií použitelných v osobní praxi učitele. Přestože se tablety na českém trhu v širším měřítku vyskytují teprve přibližně tři roky, získaly si značnou oblibu i poměrně širokou uživatelskou základnu - u učitelů na všech stupních vzdělávacího systému. V tomto kontextu je však otázkou, nakolik učitelé znají a dovedou využít možnosti, které tablety nabízejí - nad rámec nejčastějších operací jako je prohlížení webu, stahování mailů, pořizování fotografií nebo čtení novinek.

Tento příspěvek si klade za cíl nastínit škálu možností, které tablet nabízí specificky pro praxi učitele. Jak ukážeme, je škála těchto možností značně široká a tablet je možné efektivně využít v celé řadě situací, které přináší učitelská praxe - od organizace času a práce, přes správu a uchovávání studijních podkladů až po pokročilé možnosti prezentace učiva a tvorby interaktivních studijních materiálů. Naším cílem je učitele inspirovat, zpříjemnit a potenciálně zefektivnit jeho práci. Škálu činností učitele proto doplníme ukázkou vybraných aplikací, které se nám v naší praxi osvědčily nejlépe. Vzhledem k vlastní zkušenosti s používáním iPadu uvedeme aplikace, které fungují pro zařízení se systémem iOS - velká většina aplikací (případně jejich dostupné alternativy) mohou však využít i uživatelé tabletů s dalšími operačními systémy (především Android, méně pak Windows 8 aj.).

Příspěvěk doplní zkušenosti s používáním tabletů z pohledu učitelů Filozofické fakulty MU, kde právě probíhá pilotní projekt zapojení mobilních technologií v akademickém prostředí a učitelské praxi.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hlasování je uzavřeno. Celkem hlasů: 2