(nejen) Pacman ve Scratchi

Prezentující/autoři: 
Štěpánka Baierlová
Prezentující/autoři: 
Jan Preclík
Typ vystoupení: 
workshop

V rámci naší přednášky 'Scratch = skvělý nástroj pro výuku algoritmizace a programování' jsme nastínili různé možnosti využití tohoto univerzálního prostředí ve výuce. Jen připomeneme, že se jedná o vizuální programovací jazyk, který je díky grafickému prostředí velice intuitivní, rozvíjí programátorské myšlení a učí základním algoritmickým konstrukcím. Naše studenty nejvíce zaujala (vcelku pochopitelně) tvorba her.

Na workshopu nebudeme teoretizovat, ale vrátíme se společně do let devadesátých a naprogramujeme hru Pacman. Nemusí to být jen Pacman, vaší fantazii se meze nekladou – začneme tvorbou scénáře hry, návrhem bludiště, postav a nepřátel, poté vše rozpohybujeme a naučíme vzájemné interakci (kdo koho a kdy sežere, promění, zpomalí, kdo kdy vyhraje…).

V rámci našeho workshopu je možné úplně vše, protože to bude hlavně na vás :-).

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hlasování je uzavřeno. Celkem hlasů: 8