Jak a pro co motivovat dnešního studenta očima jednoho z nich

Prezentující/autoři: 
Pavla Hudcová
Typ vystoupení: 
přednáška

Jak a pro co nadchnout dnešního studenta? Je to vůbec v dnešním světě facebooku, YouTube a chytrých telefonů možné?

A co třeba ho nadchnout pro to, aby se rozvinul právě v této oblasti moderních technologií a médiích a využil je pro něco užitečného?

Nabízím trochu netradiční pohled očima studenta. Studenta, který si prošel SOČkou, projektem Otevřená věda (jako stážista, popularizátor vědy a nyní i jako metodik pedagogů), vlastními projekty Think big, projektem V pohybu a spoustou dalších aktivit, které dnes středoškoláci mají. Ale vědí o nich?

Motivace v životě člověka je velmi důležitá a pedagogové mají obrovskou zodpovědnost, neboť v jednom z nejdůležitějších období života člověka mohou rozhodovat, kudy se budou ubírat kroky mnohých studentů po zbytek života.

Ve svém příspěvku bych vám ráda ukázala, jak mě (běžného studenta, který nemá rád školu a nemá rád, když ho někdo poučuje :D) mnoho lidí, především pedagogů, na mojí cestě ovlivnilo, posunulo mě a ukázalo mi nové možnosti.

Jaké možnosti mám na mysli? O tom více v mém konferenčním příspěvku a v případné diskusi.

Momentálně, ve svých dvaceti letech studuji Softwarové technologie na ČVUT Fakultě elektrotechnické v Praze, pracuji na Astronomickém ústav AV ČR na referátu vnějších vztahů, dále pracuji jako metodik přírodovědných výukových hodin pro ZŠ pro Akademii věd, jsem aktivním členem složky České astronomické společnosti pro temné nebe (kde se zabývám vzděláváním a propagací problematiky) a vedu multimediální kroužek na Základní škole v Ondřejově. Ráda cestuji a sdílím čas s přáteli a tu a tam i spím.

Zajímá vás můj pohled na roli pedagoga v životě studenta? Příspěvek je určen pro kohokoliv, kdo si na tuto otázku odpoví ano :).

 

Kde se dovíte více o mých projektech a o mně:

Projekt Zachraňme TMU! Think big

Rozhovor ze stáže Otevřené vědy

YouTube kanál

Projekt Vraťte mi hvězdnou oblohu! V pohybu

 

 

 

 

 

 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hlasování je uzavřeno. Celkem hlasů: 4