Pozorování v matematice

Kašpárek Ladislav

Střední průmyslová škola Jihlava, Tř. Legionářů 3, Jihlava

 

Zavedení počítačem podporované výuky do středoškolské matematiky s sebou přináší mnoho otázek, na které příspěvek hledá odpovědi. Výuku matematiky, při zavedení moderních CAS systémů (Computer Algebra system), lze obohatit např. o interaktivní experimentování s matematickým modelem nebo dále o pozorování matematických jevů a vztahů, které jsou při běžné (klasické, konzervativní) výuce obtížné jak pro žáka, tak i pro učitele. Ukazuje se, že výklad klasických středoškolských témat je s podporou počítače možný, často efektivnější. Základní otázka zní: jak ovlivňují CAS systémy samotný proces výuky matematiky a jaké jsou finální matematické schopnosti žáků. Článek ukáže několik příkladů, které ilustrují didaktický potenciál CAS systémů. 

 

 

Článek byl zveřejněn ve sborníku konference Počítač ve škole 2011.

NáhledPřílohaVelikost
kasparek.pdf404.04 KB
2
Vaše hodnocení: Žádné Průměr: 2 (1 hlas)