Matematická didaktická hra a PowerPoint

PETER KRUPKA

Gymnázium, Brno, tř. Kpt. Jaroše 14, 658 70 Brno; e-mail: krupkaatjaroska [dot] cz

Výpočetní technika přináší do výuky nové možnosti. Jde především o propracovaný výukový software, který umožňuje modelovat, demonstrovat či ověřovat hypotézy a naznačovat důkazy. Počítač ale také umožňuje zorganizovat práci žáků ve vyučovací hodině tak, jak se nám bez jeho použití těžko podaří. S použitím jednoduché sestavy počítač – dataprojektor lze žákům připravit známé hry (piškvorky, pexeso, pyramida apod.) jako didaktické hry, které poslouží k procvičování učiva či základních pamětných a algoritmických úkonů. V příspěvku ukazujeme, jak je možné jednoduše připravit prezentaci v programu PowerPoint tak, že půjde právě o uvedené didaktické hry a naznačíme další možnosti.

Článek byl zveřejněn ve sborníku konference Počítač ve škole 2007.
NáhledPřílohaVelikost
krupka1.pdf29.43 KB
0
Vaše hodnocení: Žádné